Horvátországból egyenesen

Kihagyhatatlan őszi kirándulási lehetőség a Plitvicei tavak

2017. szeptember 19. 14:44 - Horvátországinfó

Talán már be sem kell mutatunk Horvátország legszebb tórendszerét, annyira ismert. Hogy felfrissítsük az információkat, a Plitvicei tavak Budapesttől pontosan 470 kilométerre fekszik. Egészen Karlovacig autópályán haladhatunk, majd a fennmaradó mintegy 80 kilométer kell a falvak között megtenni.

plitvicei-tavak-kepek-19.jpgSzinte mindenki ismeri a csodaszép Plitvicei tavakat

A Fekete és a Fehér folyó alakította ki

A Plitvicei tavak Horvátország egyik féltett természeti kincse. Több ezer éven keresztül az itt áthaladó Bijela rijeka (Fehér folyó) és a Crna rijeka (Fekete folyó) áramlatai törtek utat mészkő- és dolomit kőfalakban. Ahol akadályba ütközött a vízáram, ott alakultak ki a mai vízesések.

Merre induljak?

Több túraútvonal halad át a Plitvicei tórendszeren. Vannak utak, melyek csak a felső tavakat érintik, mások pedig az alsókat veszik célkeresztbe. Ha nagyon sietünk, van olyan útvonal is melyet 2 óra alatt végig lehet sétálni. A javaslatunk az, ha egyszer már kifizettünk a több mint 100-150 kunás belépőket, töltsünk minél több időt a Nemzeti parkban.

plitvicei-tavak-kepek-11.jpgSzép kényelmesen járható útvonalak vannak a Parkban

plitvicei-tavak-kepek-10.jpgBármerre is induljunk el, a kristálytiszta víz, pisztrángok és kacsák kísérik majd utunkat

Gyalog & busszal, hajóval

Hogy még romantikusabb legyen az utunk, gyalog, kisbusszal és hajóval lehet közlekedni (a belépőjegy felmutatása mellett ingyenesen használható minden jármű).

plitvicei-tavak-hajo.jpgKissé romantikus út előtt állunk :)

Érdemes jól záródó s valamennyire vízálló cipőben menni és valamennyi úticsomagot is magunkkal vinni, ha útközben megéheznénk. A Nagy téren grillezett húst ebédelhetünk – természetesen van kulturált mellékhelyiség – és ha nagyon sok pénzünk maradt még, a szuvenír boltosok is szeretettel várnak.

Az alsó tavak

A Plitvicei tavak talán legszebb része az alsó tavak, az átjáró és a Nagy vízesés. Akármennyire kevés idő is álljon rendelkezésre, ezt a területet mindenképpen fedezzük fel.

plitvice-nagy-vizeses.jpgCsaknem 80 méter magas a Nagy vízesés

Ne csak 1 napra menjünk!

A javaslatunk és tapasztalatunk az, hogy nem érdemes egy napra bezsúfolni az utazást és a tórendszer felfedezését. A Plitvicei tavaknál nagyon sok kedvező árú apartman és hotel található. Érdemes valahol megszállni.

senj-kepek-01.jpgCsupán 60 kilométer Senj

Ha nagyon tengermániásak vagyunk, az egykori magyar település Senj már csak 60 kilométernyi autóútra fekszik. Ha inkább maradnánk a vízesések birodalmában, akkor pedig a másik magyar örökség, Slunj vízimalmainál keressünk szálláslehetőséget.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.