Horvátországból egyenesen

10 legszebb strand Horvátországban

2016. július 04. 08:53 - Horvátországinfó

Nyáron mindenki a legszebb, legtisztább, legjobban felszerelt tengerpartokat keresi. Itt szeretnénk ejtőzni, fürödni vagy napozni órákon keresztül. Horvátország strandjai igen szerteágazó képet mutatnak. Vannak nagyon jól felszerelt – sok esetben fizetős – strandok és egyaránt megtalálhatók itt a kietlen, ámbár csodaszép tengerpartok is. Az alábbiakban Horvátország legszebb strandjain időzünk egyet. Mindegyik strandhoz felírtuk a GPS koordinátáit, hogy könnyebben megtaláljuk őket.

Ez a cikk egy kivonat. Részletesen itt foglalkozunk Horvátország legjobb strandjaival!

1. Rabac

A Kvarner öböl nyugati partvonalán járunk. Az Isztriai-félszigetet körüljáró 66-os főútról Labinnál kell lekanyarodni ehhez a festői szépségű, picike településhez. Rabac (GPS: 45.080235, 14.156312) kevésbé ismert az idegenforgalom előtt, így maga a város és annak a tengerpartja is megmaradt eredeti – szinte érintetlen – állapotában. Ha egy szép helyen szeretnénk fürödni, Rabacot bárki könnyen elérheti.

2. Sveti Ivan strand – Cres sziget

Pontosan az előbb bemutatott Rabaccal szemben fekszik a Cres sziget. Porozinából lehet ide komppal átmenni. Cres kellős közepén található Lubenice település. Már önmagában Lubenice is megér egy kirándulást, hiszen egy szinte kihalt középkori településről van szó, mely egy szikla tetejére épült. Ahogy leparkolunk Lubenice előtt és a városka felé tartunk, rögtön felfigyelünk az alattunk lévő csodálatos strandra. Ő a Sveti Ivan strand (GPS: 44.886149, 14.321589). Alapvetően kétféleképpen lehet megközelíteni: vagy innen fentről lemászunk, vagy idehajózunk. Ha a lemászás mellett döntünk, vigyünk magunkkal elegendő vizet, mert kissé megszenvedünk a nap végén, mire visszamászunk a parkolóba.

3. Vela Plaza – Baska

Ez az egyik legismertebb strand Horvátországban. Nagyon szép, jól felszerelt és jól megközelíthető. Most a Krk sziget déli végén járunk Baskánál (GPS: 44.965540, 14.749593). A Krk várostól direktben ide vezet egy autóút. Baska egy közel két kilométer széles, rendkívül jól védett öbölben található. Az itt található nagy strand partvonala közepesen lassan mélyülő, kavicsos partvonal. Ameddig a szem ellát az mind stand. Szinte bárhol lepakolhatunk, bármennyi időt eltölthetünk itt. A hely érdekessége, hogy egy keskeny partvonalon alakult ki a város, így ha a strandolás közben egy sörre volna szükségünk vagy enni szeretnénk, szinte rögtön egy étteremben, tavernában találjuk magunkat. :)

4. A Királyné strandja – Nin

Már Dalmácia északi csücskében járunk Ninnél. Nin és annak közvetlen környéke egy homokos földnyelven (félszigeten) fekszik. Közel 8 kilométer hosszú homokos strandot találunk ezen a területen. Sabunike falucskánál található a partvonal legszebb része (GPS: 44.256966, 15.168460). A középkorban itt Ninnél éltek az első horvát királyok. Az első horvát király, Tomislav felesége a sabunikénél található partvonalat szerette a legjobban, így a mai napig a Királyné strandjának (Kraljičina plaža) hívják ezt a területet. Ezt a strandot is előszeretettel javasoljuk mindenkinek. Nagyon könnyű megközelíteni, a Zadartól Vir sziget felé tartó 306-os útról lehet elérni. nin.jpg

5. Slanica strand – Murter sziget

Ismét délre haladunk, egészen a Murter szigetig. A szigeten egymást érik a szebbnél-szebb partok, strandok. Talán az egyik legszebb helyi strand a Murter város autós kempingjénél található Slanica strand (GPS: 43.816229, 15.579076). Maga a strand nagyon jól felszerelt. A partvonala lassan mélyül. Ahogy beérünk a tengerbe egy kavicsos szakasz fogad, majd a tengerfenék átvált homokossá. Lényegében a partvonal pár méterét leszámítva, homokos az egész strand. Ezt a strandot is könnyen elérhetjük, hiszen Murter városból végig jól ki van táblázva a strand illetve az autós kemping.

6. Lovrecina öböl – Brac sziget

Dalmácia kellős közepén járunk a Brac szigeten. Itt a Supetarból Pucisca felé vezető főúton, Postira után egy nagy, éles kanyarnál található a Lovrecina öböl (GPS: 43.369866, 16.666652). A hely érdekessége, hogy itt csak egy kolostor maradványai, illetve ez a csodálatos strand található. Az egész partvonalat vörös föld borítja, így a tenger vízét is kissé vörösesre festi. Ez egy kevésbé ismert hely, viszont könnyen megközelíthető, így mindenkinek csak javasolni tudjuk. brac.jpg

7. Pakleni szigetek – Hvar sziget

Még mélyebbre ássuk magunkat a Közép-Dalmát szigetvilágban. Már a Hvar szigeten, pontosabban Hvar városnál járunk. A városkától kis taxi hajóval lehet átjutni a szemközti Pakleni szigetcsoportra. Az egész szigetcsoport egy védett terület, így csak korlátozott mértékben lehet beépíteni. Ennek köszönhetően, nagyon sok érintetlen, illetve kellemes mediterrán stílusú parttal, stranddal találkozhatunk. A Marinkovac nevű szigeten egy igazi bulizós földi paradicsom található, a Carpe Diem part. Ha a Pakleni szigeten maradunk, akkor a Palmizana öbölig (GPS: 43.158563, 16.390731) érdemes elsétálni. Itt egy nagyon lassan mélyülő, homokos tengerpartot találunk, hangulatos éttermekkel. Megéri ide is ellátogatni.

8. Stiniva strand – Vis sziget

Elérkeztünk Európa egyik legszebb strandjának minősített természeti csodához. Még mindig Dalmáciában járunk, csak most már a szárazföldtől nagyon-nagyon messze, kint a nyílt tengeren. Itt található az a Vis sziget, mely sokáig zárt katonai terület volt (egykoron Titó innen irányította a horvát hadsereget). Visszatérve a Vis szigetre, ez a csodálatos strand a sziget nyugati, azaz a legnehezebben megközelíthető részén található (GPS: 43.021274, 16.171706). Alapvetően kétféleképpen juthatunk el ide: vagy veszünk egy dzsungel felszerelést és végigküzdjük magunkat a hegyvidéki területen, vagy befizetnünk egy hajós kirándulásra. Igazából maga a strand nagyon kicsi, így inkább szép ez a strand, minthogy kellemesen, kényelmesen használható.

9. Punta rata – Brela

Visszatértünk a szárazföldre és egy könnyen elérhető, csodaszép tengerpartra látogatunk el. Ez egy igen különleges hely, ugyanis ez a szikla az ország egyik jelképe (Horvátország strandjainak egyik jelképe). A hely igazi különlegessége, hogy ez a különös természeti képződmény, nem egy védett, zárt terület, hanem a brelai strand része. Ha kedvünk tartja körbe úszhatjuk, éjszaka szépen ki van világítva, ekkor is fürödhetünk itt. Ezt a különös strandot Omis és Makarska között találjuk Brelán (GPS: 43.372414, 16.922360).

10. Bajne strand – Dubrovnik

Horvátország déli csücskéhez s egyben az egyik legszebb adriai városhoz érkeztünk Dubrovnikhoz. Dubrovnik önmagában egy igazi vonzó turisztikai központ. Rengetegen járnak ide a város erőd jellegű, épségben megmaradt óvárosa miatt, mások azért szeretik mert itt forgatták a Trónok harca illetve a Star Wars egyes jeleneteit, harmadrészt azért népszerű, mert nyáron tele van Dubrovnik óvárosa, neves éttermei, strandjai hírességekkel. A legnépszerűbb dubrovniki strand az óváros előtt elhúzódó Banje (GPS: 42.641207, 18.116457). Lassan mélyülő homokos partvonal, hatalmas hullámok és az óváros látványa miatt a Bajne Horvátország egyik legszebb, legnépszerűbb strandja.

Fontos! Arra mindenképpen figyeljünk oda, hogy ha egy horvátországi strand szép, akkor valószínűleg kavicsos, sziklás az alja. Attól annyira szép, hogy mélyen beláthatunk a tenger vízébe. Az ilyen strandokra úszócipőt mindenképpen vigyünk magunkkal és jó hogy ha van búvárszemüvegünk is, mert nagyon szép a tenger alatti élővilág.

Tengerparti szállásokat itt foglalhatsz!

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soder · http://nincsilyen2.hu 2016.07.04. 10:42:20

Egy GPS koordinátát minden helyhez igazán kibírt volna még a cikk........

sóskatáska 2016.07.04. 11:02:26

"Titó innen irányította a horvát hadsereget a délszláv háborúban"
Tito akkor már régen halott volt.

Voznyák Pista2 2016.07.04. 11:33:14

Stiniva esetében talán korrektebb, ha a sziget déli-délkeleti feléről beszélünk.
Lejutni pedig nem is olyan vészes, ha jól emlékszem olyan 10-15 perc.

Horvátországinfó · http://www.horvatorszaginfo.hu/ 2016.07.04. 11:34:47

@soder: Nagy örömmel pótoltuk ezt a hiányosságot :)

Horvátországinfó · http://www.horvatorszaginfo.hu/ 2016.07.04. 11:36:13

@sóskatáska: Majd lesz egy különálló cikk a háborús helyszínekről, ott részletesebben kivesézzük a valóságot.

2016.07.04. 13:59:06

Tito és a délszláv háború? He?

2016.07.04. 18:23:58

"egykoron Titó innen irányította a horvát hadsereget"

Pontosabban a jugoszlávot. Igaz, hogy ő maga horvát volt.

Moin Moin 2016.07.05. 07:33:46

Ami Vis szigetét és Titót illeti: nem "a horvát hadsereget" irányította onnan, hanem a második világháborúban a jugoszláv felszabadító háború egy szakaszában parancsnoki harcálláspontja volt egy barlangban. (A barlang a partizánháború emlékeként ma is megtekinthető.)

A második világháború utáni hidegháborús érában pedig a sziget egy másik barlangjában tengeralattjáró-támaszpont létesült, emiatt nem volt a sziget látogatható.

Horvátországinfó · http://www.horvatorszaginfo.hu/ 2016.07.05. 09:33:59

@Moin Moin: Köszi! Alapvetően nem háború szakértők vagyunk. Majd helyre lesz téve ez a háborús rész is. Volt ott egy pár mozgalmas év(tized)

laci_52 2016.07.16. 13:51:07

Rovinj strandja is elfért volna itt. Kicsit sziklás, de a panoráma gyönyörű.

rozsé drazsé 2016.07.17. 17:48:04

Lastovo, Miljet kimaradt. A szerző nem hajós, hanem strandpapucsos.